evision-corporate-image
management

Менеджмент магистрі

Бағдарламада оқу ұзақтығы: 1 жыл
(білім алушының бастапқы академиялық дайындығына және семестрде алатын оқу жүктемесіне байланысты)
Оқыту тілі: Ағылшын
Оқыту формасы: толық күн (сабақтар көбінесе кешкі уақытта өтеді)
Кредиттер саны: 32

КИМЭП Университетінің бизнес факультетіндегі «Менеджмент магистрі» бағдарламасы оны бітірген түлектер үшін теориялық концепциялар мен практикалық білімге негізделген басқарудың заманауи әдістерін игеру мақсатында құрылған. Бағдарламаны меңгергеннен кейін сіз сәтті және жоғарызияттық менеджер ретінде мансабыңыздың ілгері жылжуы үшін маңызды дағдыларға ие боласыз.

Бағдарлама мақсаты
«Менеджмент магистрі» бағдарлмасының негізгі мақсаттары:

  • Білім алушылардың аналитикалық, қиындықтарды шешу және көшбасшылық әлеуетін қалыптастыру мен оны күшейту арқылы менеджмент теориясы мен практикасын дамыту және жетілдіру;
  • Менеджмент, шешім қабылдау және қызметкерлерді басқару салаларында алдыңғы қатарлы білімді ұсыну;
  • Ұйымдарды тиімді басқара алатын және оларды Қазақстан мен шетелде сәтті реформалай алатын көшбасшыларды дайындау; сонымен қатар
  • Тиісті этика мен әлеуметтік жауапкершілігі жоғары, бүгінгі таңдағы қарқынды және бәсекелі әлемдік нарықтың мәселелерін шеше алатын жоғары дәрежелі кәсіпқойлар мен бизнес көшбасшыларын дайындау.

Бағдарламаның бірегей сипаттамалары
Менеджмент магистратурасы үздік әлемдік жоо-дан кейінгі менеджмент бағдарламаларымен тең болатын инновациялық және озық оқу бағдарламасын ұсынады. Бағдарлманың бірегей сипаттамасына кіретіндер:

  • Менеджменттің барлық қырлары кіретін магистратура деңгейіндегі пәндерден тұратын бағдарламаның кешенді мазмұны
  • Нақты мансаптық мақсаттарға сай келетін элективті пәндерді таңдау арқылы оқуды дараландыру мүмкіндігі
  • Жаһандық байланыстар, халықаралық профессорлар-оқытушылар құрамы мен білім алушылар контингенті
  • Жұмыстан бас тартпау мүмкіндігін беретін кешкі уақыттағы сабақ кестесі
  • Сәйкес жетекшілікпен практика мен тағылымдамадан өту аясында кәсіпорындарда практикалық тәжірибе жинау
  • Магистрлік диссертация жазу барысында өзіңіздің зерттеушілік және аналититкалық дағдыларыңызды жетілдіру
  • Журналдарда басылып шығу, баяндамамен шығу және конференцияларда презентациялар жасау үшін академиялық жұмыстарды кәсіби жазу дағдысын дамыту.
  • Қаржылық қолдау мен гранттарға ие болу мүмкіндігі
  • 12 ай ішінде бағдарламаны аяқтау мүмкіндігі
  • Бакалавриатта өткен бірқатар пәндерді аудару/есепке алу.

КИМЭП Университетінің бизнес факультетіндегі «Менеджмент магистрі» бағдарламасы оны бітірген түлектер үшін теориялық концепциялар мен практикалық білімге негізделген басқарудың заманауи әдістерін игеру мақсатында құрылған. Бағдарламаны меңгергеннен кейін сіз сәтті және жоғарызияттық менеджер ретінде мансабыңыздың ілгері жылжуы үшін маңызды дағдыларға ие боласыз.

Бағдарлама 2 компоненттен тұрады: 1) бағдарламаның негізгі пәндері – 4 (9 кредит) және 2) 5 мамандандырылған пән мен кәсіптік практика (16 кредит). Бағдарлама туралы ақпарат төмендегі кестеде келтірілген.

Пәндер Кредиттер
Бағдарламаның негізгі пәндері 9
Ікерлік коммуникация 2
Ұйымдық мінез-құлық және көшбасшылық этика 3
Адами ресурстарды басқару 2
Шешімдерды қабылдау 2
Таңдау бойынша мамандандырылған пәндер (Cтуденттен төменде келтірілген тізімнен кез келген 5 пәнді өту талап етіледі) 15
Жобаларды басқару 3
Өзгерістерді басқару 3
Адами ресурстарды талдау 3
Жаңартпашылық менеджмент 3
Келіссөздерді басқару 3
Халықаралық менеджмент 3
Қонақжайлылықты басқару 3
Стратегиялық басқару 3
Басқарушылық және тұлғааралық дағдылар 3
Логистика және жеткізілім тізбектерін басқару 3
Жағдайлық көшбасшылық 3
Кәсіптік практика 1
Зерттеу жұмысы 6
Қорытынды аттестация 1
Барлығы 32

Оқу мерзімі
Менеджмент магистратурасы қабылдау ағымында оқыту жүйесі бойынша әрекет етеді және бір жылға есептелген. Оқуды күзгі семестрден бастауға кеңес береміз, бірақ көктемгі семестрде оқуға түсу қошеметтенеді.

Оқыту тілі – ағылшын тілі, сабақтар кешкі уақытта өткізіледі. Бағдарлама мерзімі – екі семестр, яғни бағдарламаны 12 айда бітіруге болады.

MASTER OF MANAGEMENT COURSES

MGT5102 Human Resources Management (2 Credits)
Prerequisites: Master Standing
This course deals primarily with activities that directly affect how employees are brought into the firm and how they are treated while they are employed. These activities include selection, training and development, performance evaluation and management, reward and compensation, labor relations, working conditions, among other related issues.

MGT5103 Decision Making (2 Credits)
Prerequisites: Master Standing
This course focuses on ideas that can be used in business to understand decisions. Generally, the course examines ideas of rational choice, identity, appropriateness, and history-dependent rules. It also examines decisions made in the face of inconsistency in preferences or identities. Possibilities for decision engineering will be covered in more detail.

MGT5104 Project Management (3 Credits)
Prerequisites: Master Standing
This course develops the competencies and skills for planning, managing and controlling projects. Successful project management requires skillfully managing the resources, schedules, risks, and scope to successfully start, manage and complete a project.  The course uses a practical, hands-on approach through case studies and class exercises. Topics covered include various aspects of project management life cycle, the role of a project manager, project scope and integration, project time and cost management, risk management, procurement management, project management tools and techniques.
   
MGT5105 Human Recourse Analytics (3 Credits)
Prerequisites: Master Standing
The aim of the course is to familiarize students with theories, concepts and applications of HR metrics and different information technologies to improve human resource decision making process. It will discuss recent trends and developments HRM, related IT technologies, software and applications used by human resource management practitioners. Students will be introduced with different software related to employee selection, training, compensation and salary administration used by the practitioners. Completion of course will develop competencies to identify and use appropriate IT and software to record, maintain, retrieve, analyze and report human resource information to support organizational decision making process.

MGT5106 Managerial and Interpersonal Skills
Prerequisites: Master Standing
The primary objective of this course is to move students beyond the theories of modern management principles to the practice of managerial and interpersonal skills in an experiential, highly participatory classroom environment. This course will help students acquire practical managerial and interpersonal skills that are of immediate use in management or leadership positions. The early part of the course will address self-awareness and the assessment of core management skills such as managing personal stress and solving problems analytically and creatively. As the course progresses, students will explore more advanced managerial and interpersonal skills such as conflict resolution, empowerment, leading teams, and creating a positive environment for change in the organization.

MGT5107 Situational Leadership
Prerequisites: Master Standing
This course will highlight the importance of having an adaptable style of leadership, including the reasons why situational leadership ensures success in today’s complex, global business environment. Students will first learn, in depth, about the major theories of situational leadership (including self-assessment to learn about their leadership styles).
Students will also learn about the advantages and disadvantages of different leadership styles in an international context. Students will learn how to develop a situational strategy for leadership—with the goal of becoming a visionary and dynamic leader in the future. Cases, videos, and guest speakers will be utilized to help demonstrate the nature of situational leadership.

MGT5108 Managing Negotiations (3 Credits)
Prerequisites: MBA Standing
This course deals with the art and skills of negotiating in various business situations. Cases involving and analyzing issues and problems ranging from sales and contracts to the most complicated issues of international business will be discussed.
MGT5109 International Management (3 Credits)
Prerequisites: MBA Standing
This course compares management styles used in various countries and the effectiveness of those styles on that culture. Methods will be contrasted with current management methods used in Kazakhstan to formulate effective methods for practical use. Focus is on the design of the organization; political, legal, and economic concerns; personnel issues; and, negotiating strategies.

MGT5225 Hospitality Management (3 Credits)
Prerequisites: MBA Standing

This course examines the philosophy and history of hospitality and the special characteristics of the industry. A broad overview of management styles, management and marketing theories and organizational structures is offered, as well as an introduction to local and international issues associated with the industry. This course examines hospitality specific issues such as yield management, services marketing, hospitality distribution channels, and service quality management strategies.

MGT5227 Change Management (3 Credits)
Prerequisites: Master Standing
This course serves as an introduction to managing change in organizations with an emphasis on developing the students’ ability to understand the necessity of change in organizations. Upon completion of the course students will be able to understand the conceptual and theoretical underpinning of change in different organizational contexts. Students will also learn how effective change management helps an organization gain competitive advantage and understand the skills needed to manage change effectively.

MGT5229 Competitive Advantage Strategy (3 Credits)
Prerequisites: Master Standing
This course uses Porter’s model of competitive advantage to understand the dynamics of the competitive environment. Drawing on case examples, the course outlines the core concepts of Porter’s theory with particular reference to the importance of the Diamond model of competitive advantage. Cluster mapping methodologies are employed to understand the dynamics of competitive advantage, emphasizing the importance of corporate and government collaboration to achieve sustainable competitive advantage.

MGT5230 Innovation Management (3 Credits)
Prerequisites: Master Standing
This course provides an essential insight into the area of innovation management. Once seen as a luxury, innovation is now a key part of the toolkit of the successful business. The class covers issues such as risk management, managing the research and development process, intellectual property management, integrating innovations into existing operation, the marketing of new products and technology transfer.

MGT5250 Strategic Management (3 Credits)
Prerequisites: Master Standing
This course focuses on the strategy of the firm, examining issues central to its short-term and long-term competitive position. Students are placed in the role of key decision makers and asked to address questions related to the creation or retention of competitive advantage. The initial focus is on industry analysis and identifying opportunities for competitive advantage followed by recognition of firm-specific capabilities or core competencies that contribute to competitive advantage, followed by exploring ways to use those distinctive competencies to establish sustainable competitive advantage(s) in the marketplace. Students will have an opportunity to understand and apply different techniques, tools, and approaches necessary for identifying a company’s key factors for success. This is a case-based course, and students will research and formulate a thorough environmental analysis and strategic plan as a requirement for this course.

MGT5260 Selected Topics in Management (3 Credits)
Prerequisites: Master Standing
This course examines specific contemporary issues in management at an advanced level. Topics vary according to the interests of the students and the instructor.

OPM5203 Logistics & Supply Chain Management (3 Credits)
Prerequisites: Master standing
This course focuses on managing resources in service and production operations environments for globalization and how the value chain and lean synchronization improves Supply Chain Management (SCM) systems. This course discusses a solid foundation in designing SCM networks, process design, capacity assessment and operations network configuration in SCM. Students will understand the applications of strategic forecasting, value chain, inventory flow, MRP, vendor selection and evaluation, purchasing and subcontracting, contract preparations, management of integrated project planning and financial analysis for global supply chain management.

BUS5200 Business Research Methods (3 Credits)
Prerequisites: Master Standing
The course aims to develop the student’s ability to understand and apply basic quantitative and statistical methods in business and economics. It will cover such important topics as elements of the probability theory, sampling surveys, statistical modeling, hypotheses testing, non-parametrical methods, regression analysis, analysis of variance, decisions making and time-series forecasting, including the neural network approach.

Бағдарлама оқытушылары
Бағдарлама пәндерін халықаралық стандарттарға сай ең жоғары кәсіптік және / немесе академиялық біліктілігі бар шетелдік және отандық кәсіпқойлар жүргізеді. Қазақстанда және оның аумағынан тыс жұмыс істейтін ірі жергілікті және халықаралық компанияларда жемісті мансапқа басқарушы кадрлар мен маркетологтарды дайындауда оқытушыларымыздың зор тәжірибесі бар.