evision-corporate-image
management

Магистр менеджмента

Продолжительность программы: 1 год (в зависимости от изначальной академической готовности обучающегося и от учебной нагрузки в семестр)
Язык обучения: Английский
Форма обучения: очное (занятия проходят в основном по вечерам)
Количество кредитов: 32

Программа «Магистр менеджмента» на факультете бизнеса Университета КИМЭП создана для того, чтобы после её окончания выпускники владели современными методами управления, основанными на теоретических концепциях и практических знаниях. Освоив программу, вы приобретете ключевые навыки для продвижения своей профессиональной карьеры в качестве успешного и высокоинтеллектуального менеджера.

Цели программы
Главными целями программы «Магистр менеджмента» являются:
• Развитие и усовершенствование теории и практики менеджмента путем формирования и укрепления потенциала аналитики, решения проблем и лидерства у обучающихся;
• Предоставление наиболее передовых знаний в области менеджмента, принятия решений и управления персоналом;
• Подготовка лидеров, способных эффективно управлять организациями и успешно реформировать их в Казахстане и за рубежом; а также
• Подготока высококвалифицированных профессионалов, принимающих решения, и лидеров бизнеса, способных решать задачи современного бизнеса на динамичном и конкурентном мировом рынке, с должным уровнем этики и социальной ответственности.
Уникальные характеристики программы

Магистратура по менеджменту предлагает инновационную и прогрессивную учебную программу, сопоставимую с лучшими мировыми послевузовскими программами менеджмента. Уникальные характеристики программы включают:
• Комплексное содерожание программы, состоящее из предметов уровня магистратуры, охватывающих все грани менеджмента
• Возможность индивидуализации обучения путем выбора элективных предметов, соответствующих конкретным карьерным устремлениям
• Глобальные связи, международный профессорско-преподавательский состав и контингент обучающихся
• Занятия проводятся в вечернее время, что дает возможность обучения без отрыва от работы
• Практический опыт работы на предприятиях в рамках прохождения практик и стажировок под соответствующим руководством
• Усовершенствование собственных исследовательских и аналитических навыков в процессе написания магистерской диссертации;
• Выработка навыков профессионального написания академических работ для публикаций в журналах, выступлений с докладами и презентаций на конференциях.
• Возможности получения финансовой поддержки и грантов
• Возможность завершения программы за 12 месяцев
• Перевод / зачёт ряда предметов, пройденных на программах бакалавриата.

УЧЕБНЫЙ ПЛАН ПРОГРАММЫ МАГИСТРАТУРЫ ПО МЕНЕДЖМЕНТУ

Программа «Магистр менеджмента» на факультете бизнеса Университета КИМЭП создана для того, чтобы после её окончания выпускники владели современными методами управления, основанными на теоретических концепциях и практических знаниях. Освоив программу, вы приобретете ключевые навыки для продвижения своей профессиональной карьеры в качестве успешного и высокоинтеллектуального менеджера.

Программа состоит из двух компонентов: 1) 4 базовые дисциплины программы (9 кредитов), и 2) 5 специализированных предметов по выбору и профессиональная практика (16 кредитов). Предметы программы представлены в нижеследующей таблице.

Дисциплины

Кредиты

Базовые предметы программы

9

Деловые коммуникации

2

Организационное поведение и этика лидерства 3

Управление человеческими ресурсами

2

Принятие решений 2

Специализированные предметы по выбору

(Студентам требуется изучить любые 5 дисциплин из нижеприведенного списка)

15

Управление проектами

3

Управление изменениями

3

Аналитика человеческих ресурсов

3

Управление инновациями

3

Управление переговорами 3

Международный менеджмент

3

Управление индустрией гостеприимства

3

Стратегический менеджмент

3

Управленческие и межличностные навыки

3

Логистика и управление цепочками поставок 3

Ситуационное лидерство

3

Професиональная практика 1

Исследовательская работа

6

Итоговая аттестация

1

Итого 32

Продолжительность обучения
Магистратура по менеджменту функционирует по системе обучения в потоке набора, и рассчитана на один год. Рекомендуется начинать обучение с осеннего семестра, при этом, также приветствуется поступление в весеннем семестре.

Язык обучения — английский, занятия проводятся в вечернее время. Продолжительность программы составляет 2 семестра, т.е. программа может быть завершена в течение 12 месяцев.

MASTER OF MANAGEMENT COURSES

MGT5102 Human Resources Management (2 Credits)
Prerequisites: Master Standing
This course deals primarily with activities that directly affect how employees are brought into the firm and how they are treated while they are employed. These activities include selection, training and development, performance evaluation and management, reward and compensation, labor relations, working conditions, among other related issues.

MGT5103 Decision Making (2 Credits)
Prerequisites: Master Standing
This course focuses on ideas that can be used in business to understand decisions. Generally, the course examines ideas of rational choice, identity, appropriateness, and history-dependent rules. It also examines decisions made in the face of inconsistency in preferences or identities. Possibilities for decision engineering will be covered in more detail.

MGT5104 Project Management (3 Credits)
Prerequisites: Master Standing
This course develops the competencies and skills for planning, managing and controlling projects. Successful project management requires skillfully managing the resources, schedules, risks, and scope to successfully start, manage and complete a project.  The course uses a practical, hands-on approach through case studies and class exercises. Topics covered include various aspects of project management life cycle, the role of a project manager, project scope and integration, project time and cost management, risk management, procurement management, project management tools and techniques.
   
MGT5105 Human Recourse Analytics (3 Credits)
Prerequisites: Master Standing
The aim of the course is to familiarize students with theories, concepts and applications of HR metrics and different information technologies to improve human resource decision making process. It will discuss recent trends and developments HRM, related IT technologies, software and applications used by human resource management practitioners. Students will be introduced with different software related to employee selection, training, compensation and salary administration used by the practitioners. Completion of course will develop competencies to identify and use appropriate IT and software to record, maintain, retrieve, analyze and report human resource information to support organizational decision making process.

MGT5106 Managerial and Interpersonal Skills
Prerequisites: Master Standing
The primary objective of this course is to move students beyond the theories of modern management principles to the practice of managerial and interpersonal skills in an experiential, highly participatory classroom environment. This course will help students acquire practical managerial and interpersonal skills that are of immediate use in management or leadership positions. The early part of the course will address self-awareness and the assessment of core management skills such as managing personal stress and solving problems analytically and creatively. As the course progresses, students will explore more advanced managerial and interpersonal skills such as conflict resolution, empowerment, leading teams, and creating a positive environment for change in the organization.

MGT5107 Situational Leadership
Prerequisites: Master Standing
This course will highlight the importance of having an adaptable style of leadership, including the reasons why situational leadership ensures success in today’s complex, global business environment. Students will first learn, in depth, about the major theories of situational leadership (including self-assessment to learn about their leadership styles).
Students will also learn about the advantages and disadvantages of different leadership styles in an international context. Students will learn how to develop a situational strategy for leadership—with the goal of becoming a visionary and dynamic leader in the future. Cases, videos, and guest speakers will be utilized to help demonstrate the nature of situational leadership.

MGT5108 Managing Negotiations (3 Credits)
Prerequisites: MBA Standing
This course deals with the art and skills of negotiating in various business situations. Cases involving and analyzing issues and problems ranging from sales and contracts to the most complicated issues of international business will be discussed.
MGT5109 International Management (3 Credits)
Prerequisites: MBA Standing
This course compares management styles used in various countries and the effectiveness of those styles on that culture. Methods will be contrasted with current management methods used in Kazakhstan to formulate effective methods for practical use. Focus is on the design of the organization; political, legal, and economic concerns; personnel issues; and, negotiating strategies.

MGT5225 Hospitality Management (3 Credits)
Prerequisites: MBA Standing

This course examines the philosophy and history of hospitality and the special characteristics of the industry. A broad overview of management styles, management and marketing theories and organizational structures is offered, as well as an introduction to local and international issues associated with the industry. This course examines hospitality specific issues such as yield management, services marketing, hospitality distribution channels, and service quality management strategies.

MGT5227 Change Management (3 Credits)
Prerequisites: Master Standing
This course serves as an introduction to managing change in organizations with an emphasis on developing the students’ ability to understand the necessity of change in organizations. Upon completion of the course students will be able to understand the conceptual and theoretical underpinning of change in different organizational contexts. Students will also learn how effective change management helps an organization gain competitive advantage and understand the skills needed to manage change effectively.

MGT5229 Competitive Advantage Strategy (3 Credits)
Prerequisites: Master Standing
This course uses Porter’s model of competitive advantage to understand the dynamics of the competitive environment. Drawing on case examples, the course outlines the core concepts of Porter’s theory with particular reference to the importance of the Diamond model of competitive advantage. Cluster mapping methodologies are employed to understand the dynamics of competitive advantage, emphasizing the importance of corporate and government collaboration to achieve sustainable competitive advantage.

MGT5230 Innovation Management (3 Credits)
Prerequisites: Master Standing
This course provides an essential insight into the area of innovation management. Once seen as a luxury, innovation is now a key part of the toolkit of the successful business. The class covers issues such as risk management, managing the research and development process, intellectual property management, integrating innovations into existing operation, the marketing of new products and technology transfer.

MGT5250 Strategic Management (3 Credits)
Prerequisites: Master Standing
This course focuses on the strategy of the firm, examining issues central to its short-term and long-term competitive position. Students are placed in the role of key decision makers and asked to address questions related to the creation or retention of competitive advantage. The initial focus is on industry analysis and identifying opportunities for competitive advantage followed by recognition of firm-specific capabilities or core competencies that contribute to competitive advantage, followed by exploring ways to use those distinctive competencies to establish sustainable competitive advantage(s) in the marketplace. Students will have an opportunity to understand and apply different techniques, tools, and approaches necessary for identifying a company’s key factors for success. This is a case-based course, and students will research and formulate a thorough environmental analysis and strategic plan as a requirement for this course.

MGT5260 Selected Topics in Management (3 Credits)
Prerequisites: Master Standing
This course examines specific contemporary issues in management at an advanced level. Topics vary according to the interests of the students and the instructor.

OPM5203 Logistics & Supply Chain Management (3 Credits)
Prerequisites: Master standing
This course focuses on managing resources in service and production operations environments for globalization and how the value chain and lean synchronization improves Supply Chain Management (SCM) systems. This course discusses a solid foundation in designing SCM networks, process design, capacity assessment and operations network configuration in SCM. Students will understand the applications of strategic forecasting, value chain, inventory flow, MRP, vendor selection and evaluation, purchasing and subcontracting, contract preparations, management of integrated project planning and financial analysis for global supply chain management.

BUS5200 Business Research Methods (3 Credits)
Prerequisites: Master Standing
The course aims to develop the student’s ability to understand and apply basic quantitative and statistical methods in business and economics. It will cover such important topics as elements of the probability theory, sampling surveys, statistical modeling, hypotheses testing, non-parametrical methods, regression analysis, analysis of variance, decisions making and time-series forecasting, including the neural network approach.

Преподаватели программы
Занятия на программе ведут иностранные и отечественные преподаватели, обладающие высшими академическими и/или профессиональными квалификациями в соответствии с международными стандартами. Преподаватели имеют опыт подготовки управленцев и маркетологов к успешной карьере в крупных отечественных и международных компаниях, работающих в Казахстане и за пределами Республики.