evision-corporate-image
jouralists

Халықаралық журналистика магистрі

Медиа және коммуникация кафедрасы халықаралық журналистика бойынша магистрлік бағдарлама (The Master of International Journalism, MIJ) ұсынады. Бұл бағдарлама дижитал журналистика, медиа-менеджмент, PR және жарнама мамандарын дайындайды. Студенттерге мына пәндер ұсынылады: жоғары сапалы медиамәтін жазу өнері, БАҚ менеджменті, аудиторияның қатысуын басқару, стратегиялық коммуникация, әлеуметтік медиа маркетингі (SMM) және медиа зерттеулер.
Бағдарлама халықаралық журналистика, ғаламдық коммуникация және қоғаммен байланыс ісіндегі білімін тереңдеткісі келген түрлі салаларда жұмыс істеп жүрген мамандар мен түрлі бакалавриат бағдарламалары түлектеріне арналған.

Халықаралық журналистика бойынша магистрлік бағдарлама екі мамандық ұсынады:
– Журналистика және медиа-менеджмент
– PR және жарнама

КИМЭП университетінің бұл бағдарламасы коммуникациялық дағдысын жақсартып, медиа сауаттылығын тереңдетіп, сапалы медиа контент жасау мен медиа зерттеу жасағысы келетіндерге арналған.
Медиа және коммуникация кафедрасы оқытушылары басшылығымен (Department of Media and Communications, DMC) студент мультимедиалық дижитал платформаларға тиімді медиамәтін мен контент түзуді үйренеді. Сонымен қатар студенттер кафедра профессорлары бағыттауымен зерттеу жұмыстарын жазады.

Студент пен оның оқу материалын сапалы түрде пайымдауы білім берудің басты қыры болғандықтан, біздің профессорлар студент пен оның академиялық қажеттілігін оқу процесінің өзегі етеді. Осының арқасында студент академиялық еркіндік атмосферасында медиа және коммуникациялық дағдыларды сіңіріп, теориялық білімді меңгереді.

ЖУРНАЛИСТИКА МАГИСТРАТУРА БАҒДАРЛАМАСЫНЫҢ ОҚУ ЖОСПАРЫ

Кредиттер ECTS кредиттері
Бағдарламаның базалық талаптары 11 15
Бағдарлама мамандану талаптары 27 45
Іс-тәжірибелік зерттеу жұмысы 6 18
Қорытынды аттестация 4 12
Бағдарламаны бітіру үшін қажетті, барлығы 48 90
Пәндер санаттары / атаулары Кредиттер ECTS – Кредиттер
Бағдарламаның базалық талаптары 11 15
Базалық міндетті пәндер 5 6
Кәсіби шетел тілі 2 2
Әлеуметтік ғылымдардағы менеджмент 1 2
Әлеуметтік ғылымдардағы психология 2 2
Базалық таңдау бойынша пәндер (2 пән) 6 9
Саяси коммуникациялар 3 4,5
Қазақстандық медиа нарығына кіріспе 3 4,5
Әлеуметпен байланыстардағы менеджмент және стратегиялар 3 4,5
Бағдарлама мамандану талаптары 27 45
Міндетті пәндер 15 25
Жаһандық әлеуметпен байланыстар 3 5
Медиа және коммуникацияларда ғылыми-зерттеу әдістері / Дисертация 1 3 5
Медиа және коммуникациялар теориялары 3 5
Медиа-талдаудың ілгері деңгейі 3 5
Практика 1 3 5
Таңдау бойынша пәндер (тізімдегі кез келген 4 пән) 12 20
Халықаралық журналистика 3 5
Сыни ойлау және жазу 3 5
Жаңалықтарды редакциялаудың ілгері деңгейі 3 5
Медиа менеджменттің негіздері 3 5
Медиа жазудың ілгері деңгейі 3 5
Жарнама және медиа сатулар 3 5
Орыс (қазақ) тілінде жарияланатын медиа үшін материалдарды дайындау 3 5
Орыс тілінде телерадиохабарларын тарату 3 5
Саясаттағы коммуникациялар 3 5
Әлеуметпен байланыстардағы менеджмент және стратегиялар 3 5
Дағдарыстағы коммуникациялар 3 5
Радиотеледидар журналистика бойынша практикум 3 5
Онлайн журналистика 3 5
Жарнаманы жазу, рәсімдеу және жарнама стратегиялары 3 5
Орыс тілінде телерадиохабарларын тарату 3 5
Бұқаралық коммуникациялар бойынша арнаулы тақырыптар 3 5
Нандыру үшін коммуникациялар 3 5
Әлеуметтік желілеріндегі маркетинг 3 5
Арнайы оқиғаларды басқару 3 5
Деректерді әңгімелеу 3 5
Ұйымдық мінез-құлық 3 5
Стратегиялық жоспарлау 3 5
Маркетинг менеджменті 3 5
Тұтынушылардың мінез-құлығы және маркетинг стратегиялары 3 5
Біріктірілген маркетинг коммуникациялары 3 5
Іс-тәжірибелік зерттеу жұмысы 6 18
Ғылыми-зерттеу практикасы 3 8
Зерттеу семинары 3 10
Қорытынды аттестация 4 12
Диссертацияны қорғау 4 12
Барлығы 48 90

Барлығы 48

Пәндерді (кредиттерді) басқа ЖОО-дан ауыстыру Басқа бағдарламада немесе басқа университетте пәндер үшін алынған кредиттер КИМЭП Университетінің магистратура бағдарламасына магистр дәрежесін алу үшін тек осы бағдарламамен ұсынылған пәндерге балама болып табылатын пәндер ауыстырылады және есепке алынады. Кафедраның арнайы комиссиясы әр студентті жеке қарастырады және шешім қабылдайды. Бакалавриаттан магистратура бағдарламасына магистр дәрежесін алу үшін қажет болатын жалпы кредиттер санынан ең көп дегенде 25% кредитті ауыстыруға

JMC 5708 English for Media Communication II

Prerequisites: None

This course will develop students’ skills for journalistic and academic writing. Topics to be covered include: Proper citations (using both the conventions of journalism and of APA academic style); identifying and avoiding plagiarism; proper use and presentation of quotations; and clear writing styles for journalism and academic writing. Students will be introduced to good examples of academic and journalistic writing, and will produce their own examples using each style.

JMC 5621 Internship 1

Prerequisites: None

Students complete internships at print, broadcast outlets or public relations firms. The course is designed to provide hands-on knowledge of the field and the opportunity to network. Course may be retaken for credit with departmental permission.

JMC 5661 Thesis I and Specialized Writing

Prerequisites: None

This course prepares students to conceive and design research into Mass Communication. MAIJ students can choose either a professional or academic thesis, depending on their goals and interests. For example, a Professional Thesis includes a section of academic analysis and a

project, such as PR Campaign design or video. After introducing research approaches and major theories in the field, this course shows how to conduct a literature review, introduces principles of quantitative and qualitative research design, provides examples, and explains a range of methodological options. By the end of the semester, students need to select a Thesis Supervisor and submit a completed research proposal.

JMC 5662 Thesis II: Research Proposal and Literature Review

Prerequisites: None

This course helps students fully develop the research/ project design from Thesis I. Led by an experienced instructor, each student individually begins to produce their study, for example writing interview questions, designing an analytical matrix, and preparing a professional production (if any). Students learn how to acquire necessary skills of methods and data collection, understand procedures of planning and organizing their time and materials. The instructor complements the guidance of each student’s Supervisor. By the end of the semester, students typically finish the introduction, complete the theoretical framework and the methodology (completing the literature review) and gather a substantial amount of data. As the culmination of this semester, students must complete a Thesis Proposal Defense. (For details, please see the CSS Guidelines for Master’s Thesis.)

JMC 5663 Thesis 3 (Comprehensive Examination and Thesis Defense)

Prerequisites: None

During this course, the student works solely with their Supervisor to complete data collection, writing, and any professional component of the Thesis. The main goal of this semester is completing the analysis, polishing the writing, ensuring correct format, and preparing for the Comprehensive Examination and Defense- the final step, during which each student explains to the Thesis Committee their work, its background, conclusions, significance, etc.

JMC 5666 Introduction to Kazakhstani Media Market

Prerequisites: None

Surveys Kazakhstani media systems; examines how the Kazakhstani media industry is structured and how it differs from the US and European media markets, and compares it with media industries of the other CIS countries; analyzes political, economic, social, technological, and cultural issues affecting media industries in Kazakhstan.

 

Program Core Electives: 6 credits

Students must choose any 2 (two) of Program Core Electives:
JMC 4690 Special Topic in Mass Communication 3
JMC 5657 Online Journalism 3
JMC 5655 Crisis Communication 3

JMC 4690 Special Topic in Mass Communication

Prerequisites: None

This course will be offered whenever the department chair decides that a worthwhile topic in international journalism has been proposed by a faculty member. The course will generally be taught in a seminar format; it will focus on important issues that are not formal portions of the department’s curriculum.

JMC 5657 Online Journalism

Prerequisites: None

This is an advanced practicum course in journalism production. The project goal will be to plan, set up, launch and run a news oriented website. In the process of carrying out these tasks, project participants will learn practical skills in media management and journalism production and will also develop understanding of how new information technologies are affecting the practice of journalism. Although the project focus is online journalism, the skills and knowledge students will develop are relevant to public relations and to media management as well.

JMC 5655 Crisis Communication

Prerequisites: None

Students will learn how PR can prevent an organizational crisis and how to handle it when it occurs. This course is designed to prepare future public relations practitioners for handling crisis situations within their companies. It familiarizes PR students with crisis dynamics and major techniques of coping with crisis. The course cultivates in future PR practitioners an ability to see signs of potential crises and prevent them at their initial “warning” stages.

 

Journalism and Media Management Major: 18 credits

 

Major Required Course

All students will complete:
JMC5612 Advanced Media Writing 3

JMC 5612 Advanced Media Writing

Prerequisites: None

Professional news writing techniques for newspapers and magazines, such as hard news reporting, feature articles, investigative reporting, and government reporting.  Students are expected to report on events in the community, business, etc.

 

Major Core Courses

Students must choose any 3 (three) from :
JMC 5656 Broadcast Journalism Practicum 3
JMC 5610 Advanced News Editing 3
JMC 5611 Principles of Media Management 3
JMC 5623 Writing for Russian (Kazakh) Language Media 3
JMC 5624 Broadcasting in Russian 3

 


JMC 5610 Advanced News Editing

Prerequisites: None

This course builds on the basics of editing that students learned in Beginning Editing. It gives them skills dealing with finer detail and more subtle nuances in editing, while also offering them additional practice in the basics. This is a hands-on course, with students working on editing every class period.

JMC 5611 Principles of Media Management

Prerequisites: None

This course is designed to provide students with theoretical knowledge of public relations and hands-on, practical experience. It reviews PR-related communication theories. It covers the importance of PR-related research in developing PR plans, including appropriate strategies and tactics. It helps students develop skills in producing PR products and employing those tactics, including skills in the use of online media. And it discusses public relations professional ethics.

 

JMC 5623 Writing for Russian Language Media

Prerequisites: None

This course takes a skills oriented approach to train students in the basics of reporting and news writing in Russian language according to western professional standards. The main objective is to help develop a clear, concise writing style and a passion for thorough, accurate reporting. Students will report on local issues in Russian. The course also includes analysis of local media.

JMC 5624 Broadcasting in Russian

Prerequisites: None

Broadcasting in Russian is ideally taken after Broadcast Journalism (1) to continue building basic video technical skills and broadcast journalism skills initiated in the previous course, and (2) to better prepare students for potential employment especially within the dominant Russian-speaking broadcast/video industry. Students will continue developing on-camera and behind-camera skills, including news/script writing, video editing, and directing skills. They will employ their video/broadcast skills in real and/or realistic settings, producing news and informational programming.

Major Electives: 6 credits

 

Students must choose any 2 (two) from:
JMC 5619 Advertising and Media Sales 3
JMC 4690 Special Topic in Mass Communication 3
MKT 5201 Marketing Management 3
MGT 5201 Organizational Behavior 3
MGT 5203 Strategic Planning 3
JMC 5704 Persuasive Communication 3
JMC 5630 Political Communication 3
JMC 5622 Advertising Writing, Layout and Strategies 3
JMC 4614 Media Analysis 3
JMC 4702 Government Media Relations 3
JMC 5606 Research Methods in

Mass Communication

3

 

JMC 5619 Advertising and Media Sales

Prerequisites: None

This 3-credit course is designed to give a broad understanding of promotional mix in the framework of integrated marketing communication (IMC). Major focus is given to advertising as a rational and creative marketing medium – but not the only one.

JMC 5622 Advertising Writing, Layout and Strategies

Prerequisites: None

Advertising is the financial backbone of the mass communications industry. Media executives must be able to implement successful sales, presentation and production strategies. And those involved within the advertising department must understand and be able to employ successful copy writing, layout, and graphic or multimedia production. The Advertising Writing, Layout and Strategies course is designed to provide that foundation of knowledge and skills to be successful on the business side of the mass communications industry.

JMC 5630 Political Communication

Prerequisites: None

This interactive course will introduce and explain the principles and practices of communication in a variety of political contexts, such as election advertisements, constituent newsletters, and speeches. Since students could use such communication in many contexts, it will focus as much as possible on Kazakhstan but will be based on international concepts and activities. We will cover, but also challenge, basic ideas about the many sub-topics.

The course will be conducted more like a seminar, so you will be expected to arrive ready to contribute to the discussion, especially on issues related to your professional interests and other courses.

JMC 5704 Persuasive Communication

Prerequisites: None

This course covers key principles, practices, and contexts of persuasion in the current era of changing mass communication patterns. We will cover several important concepts of persuasion, but will mostly focus on practical ways to deal with persuasion….both your own and that of other people. It will introduce main skills of persuasion for professional and personal development, and develop your ability to prepare and create a variety of persuasive messages.

Most of the class will involve using and practicing, as well as critiquing, major and advanced persuasion techniques. Theories of persuasion, as well as essential methods to investigate it, will be featured. The course will also systematically consider the ethical aspects of using persuasion, with individuals, groups and societies.

 

Public Relations Major: 18 credits

Major Core Courses: 9 credits

Students must choose any 3 (three) from :
JMC 5653 PR Management and Strategies 3
JMC 5627 Public Relations Campaigns 3
JMC 5622 Advertising Writing, Layout and Strategies 3
JMC 5623 Writing for Russian (Kazakh) Language Media 3
JMC 5624 Broadcasting in Russian 3

 

JMC 5622 Advertising Writing, Layout and Strategies

Prerequisites: None

Advertising is the financial backbone of the mass communications industry. Media executives must be able to implement successful sales, presentation and production strategies. And those involved within the advertising department must understand and be able to employ successful copy writing, layout, and graphic or multimedia production. The Advertising Writing, Layout and Strategies course is designed to provide that foundation of knowledge and skills to be successful on the business side of the mass communications industry.

JMC 5623 Writing for Russian Language Media

Prerequisites: None

This course takes a skills oriented approach to train students in the basics of reporting and news writing in Russian language according to western professional standards. The main objective is to help develop a clear, concise writing style and a passion for thorough, accurate reporting. Students will report on local issues in Russian. The course also includes analysis of local media.

JMC 5624 Broadcasting in Russian

Prerequisites: None

Broadcasting in Russian is ideally taken after Broadcast Journalism (1) to continue building basic video technical skills and broadcast journalism skills initiated in the previous course, and (2) to better prepare students for potential employment especially within the dominant Russian-speaking broadcast/video industry. Students will continue developing on-camera and behind-camera skills, including news/script writing, video editing, and directing skills. They will employ their video/broadcast skills in real and/or realistic settings, producing news and informational programming.

JMC 5627 Public Relations Campaigns

Prerequisites: None

The course covers how to identify, create, implement and evaluate public relations strategies using research-based goals. This course will maximize practical activities based on key principles of the field, and bridge international and regional characteristics of a campaign.  This course will extend previous classes in PR and prepare you for final work on the topic and for work after you graduate. It will also increase skills of persuasive, clear and expressive writing for almost any kind of work.

JMC 5653 PR Management and Strategies

Prerequisites: None

This course is designed to provide students with advanced theoretical knowledge of public relations and advanced hands-on, practical experience. It surveys PR process and PR-related communication theories. It also introduces students to advanced PR strategies and tactics, and it discusses public relations professional ethics. The course offers students an opportunity to practice some of the strategies and tactics that public relations practitioners have actually used in their campaigns.

 

Major Electives: 6 credits

Students must choose any 2 (two) from:
JMC 5705 Image and Brand Management 3
JMC 5656 Broadcast Journalism Practicum 3
JMC 5619 Advertising and Media Sales 3
JMC 5623 Writing for Russian (Kazakh) Language Media 3
MKT 5204 Integrated Marketing Communications 3
MKT 5203 Consumer Behavior and Marketing Strategy 3
JMC 5704 Persuasive Communication 3
JMC 4614 Media Analysis 3
JMC 5610 Advanced News Editing 3
JMC 4702 Government Media Relations 3
JMC 5606 Research Methods in

Mass Communication

3

 

JMC 5606 Research Methods in Mass Communication

Prerequisites: None

This course introduces students to quantitative and qualitative methodologies they will use to conduct research for their theses/professional projects. The course will examine such quantitative methods as surveys, content analysis and experiments. Qualitative methods introduced in the class include participant observations, in-depth interviews, focus groups and textual analysis.

JMC 5619 Advertising and Media Sales

Prerequisites: None

This 3-credit course is designed to give a broad understanding of promotional mix in the framework of integrated marketing communication (IMC). Major focus is given to advertising as a rational and creative marketing medium – but not the only one.

JMC 5623 Writing for Russian Language Media

Prerequisites: None

This course takes a skills oriented approach to train students in the basics of reporting and news writing in Russian language according to western professional standards. The main objective is to help develop a clear, concise writing style and a passion for thorough, accurate reporting. Students will report on local issues in Russian. The course also includes analysis of local media.

JMC 5656 Broadcast Journalism Practicum

Prerequisites: None

This course serves as an introduction to radio and television journalism. It examines gathering, evaluating, writing, and performing broadcast news copy. The emphasis for the course is placed on the writing of broadcast news. The course teaches students to write simple news stories that are accurate, clear, interesting and concise.

JMC 5704 Persuasive Communication

Prerequisites: None

This course covers key principles, practices, and contexts of persuasion in the current era of changing mass communication patterns. We will cover several important concepts of persuasion, but will mostly focus on practical ways to deal with persuasion….both your own and that of other people. It will introduce main skills of persuasion for professional and personal development, and develop your ability to prepare and create a variety of persuasive messages.

Most of the class will involve using and practicing, as well as critiquing, major and advanced persuasion techniques. Theories of persuasion, as well as essential methods to investigate it, will be featured. The course will also systematically consider the ethical aspects of using persuasion, with individuals, groups and societies.

JMC 5705 Image and Brand Management

Prerequisites: None

Image and Brand Management course discusses essential components of building a strong brand and impeccable image. The course helps students to learn how to create, maintain, and possibly regain an appropriate image of themselves in the eyes of stakeholders. Students will study theories and concepts that are crucial to organization’s well-being, including credibility, identity, image, and reputation. The objective of this course is to master the foundational principles of image and brand management and apply this knowledge to enhance personal or organizational image.

The Master of International Journalism program aims to educate highly-qualified international journalists
(correspondents, editors) and executives for media organizations, PR, and advertisement professionals.

Dinara Pisareva rev pic for web (1)

Динара Писарева Ph.D. (on leave for AY 2022-23)

Динара Писарева Австралия ұлттық университетінде PhD дәрежесін алды. Оның қазіргі…

Толығырақ:

Динара Писарева Австралия ұлттық университетінде PhD дәрежесін алды. Оның қазіргі ғылыми қызығушылықтары қолданбалы саясаттану саласында. Ол демократиялық емес институционалдық жағдайларда тиімді саясат нәтижелеріне қол жеткізу мүмкіндігі мен шарттары бойынша эксперименталды зерттеулерге қызығушылық танытады. Оның зерттеулері авторитарлық зорлық-зомбылық, әлеуметтік қозғалыстар және демократияландыру тақырыптарын қамтиды.
Соңғы жұмыстар:

• Автократтар және бейбіт отставкаға кету: мәдениетке негізделген түсініктеме (алдын ала басып шығару)
• Писарева Д. және Ибадильдин Н. (2022 жылы күтілуде). Постколониалдық теорияның Қазақстанға қолданылуы: элита және психикалық отарлау. Пальграв Макмиллан


Reidhead_profile_aihe2

Джейкоб Ридхэд, PhD

Ассистант-профессор Халықаралық қатынастар және аймақтану кафедрасы Уәлиханов ғимараты, № 327…

Толығырақ:

Ассистант-профессор
Халықаралық қатынастар және аймақтану кафедрасы
Уәлиханов ғимараты, № 327 офис
Email: j.reidhead@kimep.kz

Ғылыми-зерттеу қықығушылықтары

Саяси әлеуметтану
Шығыс Азия саясаты мен қоғамы
Әлеуметтік желілер
Есептеулі әлеуметтану
Зерттеу әдістемелері

Жарияланымдар

Cook, K. and Reidhead, J. A. (scheduled for publication in 2021). Social Trust. In Melenovsky, C. (Ed.). Routledge Handbook of Philosophy, Politics and Economics. Routledge.
Reidhead, J. A. (2020). Nomination Patronage and Party Splitting: Comparing Intraparty Politics in South Korea and Taiwan [Doctoral dissertation, Stanford University].
Reidhead, J.A. (2018). Prisoner’s Dilemma of Movement Nationalization: North Korean Human Rights in South Korea, 1990-2016. In Yeo, A. and Chubb, D. (Eds.). North Korean Human Rights: Activists and Networks. Cambridge University Press.

Білімі

Ғылым докторы (Ph.D), әлеуметтану, Стэнфорд университеті
Гуманитарлық ғылымдар магистрі, әлеуметтану,  Вашингтон университеті
Нақты ғылымдар магистрі, статистика, Огайо штатының университеті
Нақты ғылымдар бакалавры, математика, Аризона штатының университеті

Жұмыс тәжірибесі

Корея стартаптар мен кәсіпкерлікті дамыту институтының (KISED) және Сеул қаржылық-техникалық зертханасының кеңесшісі, «Plug & Play Korea», Сеул, Оңтүстік Корея
«Airbnb» жобасының зерттеушісі, Әлеуметтік ғылымдар зерттеу институты, Стэнфорд
Зерттеуші-талдаушы, «SMS Research», Гонолулу, Гавай
Азықтық жәрдемдесу бағдарламасының аға офицері, «Mercy Corps & USAID», Синыйджу, Солтүстік Корея
Кеңесші-талдаушы, статистикалық қеңес беру қызметі, Огайо штатының университеті

КИМЭП Университетіндегі оқытатын пәндер

GEN2501 Әлеуметтік ғылымдарға кіріспе –  Moodle, силлабус

Басқа жоо-ларда оқытатын пәндер

Есептеулі әлеуметтану, оқытушы, Стэнфорд университеті
Шығыс Азиянынң саяси экономиясы, оқытушы ассистенті, Шанхайдағы Нью-Йорк университеті
Кешенді жүйелер бойынша семинар, оқытушы, Стэнфорд университеті
Деректерді талдауға кіріспе, оқытуш ассистенті, Стэнфорд университеті

Жекебасылық ақпараты

Веб-сайты: seouljake.com
LinkedIn: Jacob Reidhead


Aslan Tanekenov

(English) Aslan Tanekenov

Кешіріңіз, беттің осы нұсқасын келесі тілдерде оқи аласыз: Американдық Ағылшын…

Толығырақ:

Кешіріңіз, беттің осы нұсқасын келесі тілдерде оқи аласыз: Американдық Ағылшын Тілі.


Dennis Soltys (7)

(English) Dennis Soltys, Ph. D. in Political Science

Adjunct Professor,
Department of Public Administration/College of Social Sciences

Толығырақ:

Кешіріңіз, беттің осы нұсқасын келесі тілдерде оқи аласыз: Американдық Ағылшын Тілі et Орыс Тілі.


Milen Nikolaev Filipov (3)

Milen Nikolaev Filipov, Ph. D. in Public Communications and Information Sciences

(English) Assistant Professor, Department of Media and Communication/College of Social Sciences

Толығырақ:

Research and Publications:

Filipov. M. et. al. (2017).  Do Bulgarian Schools Effectively Communicate with Their School Communities? Journal of School Public Relations,  37(2):163-202.

Filipov. M. (2016). Media Release – A Basic Genre in Public Relations. Journal of Contemporary Humanitaristics, 2016(1): 7-18. (co-authorship with Galya Hristozova).


Bahtiyar Kurambayev (1)

Bahtiyar Kurambayev, Ph.D. Mass Communications

(English) Assistant Professor, Department of Media and Communication/College of Social Sciences

Толығырақ:

Research and Publications:

  • Kurambayev, B., & Issenov, S. (2020). Aspiring Journalists Share Practical Obstacles in Journalism Professionalism. Journalism Practice. Available at https://www.tandfonline.com/eprint/2FWXRWHEZHXNQVXX5UEF/full?target=10.1080/17512786.2020.1864224
  • Kurambayev, B., & Freedman, E. (2020). Publish or Perish? The Steep, Steep Path for Central Asia Journalism and Mass Communication Faculty. Journalism & Mass Communication Educator, Available at https://journals.sagepub.com/doi/full/10.1177/1077695820947259
  • Kurambayev, B., & Freedman, E. (2020). Ethics and Journalism in Central Asia: A Comparative Study of Kazakhstan, Kyrgyzstan, Tajikistan, and Uzbekistan. Journal of Media Ethics, 35(1), 31-44.
  • Kurambayev, B. (2020). “The Causes and Consequences of Plagiarism by Journalists in Central Asia” Asian Studies Review, 44(4), 691-708
  • Kurambayev, B.; Sheffer, M.; & Stepaniuc, E. (2019).”An Investigation of Job Satisfaction of Journalists in Central Asian Kyrgyz Republic.” Central Asian Affairs, 6(1), 47-67.
  • Kurambayev, B., & Chen, G. M. (2017). Offline Political Engagement Leads to Online Political Voice among Kyrgyzstan Bloggers. Media Asia, 44(3-4), 161-174.


Aigerim Kalybay (2)

(English) Aigerim Kalybay, Ph. D.

(English) Assistant Professor, Department of Economics/College of Social Sciences

Толығырақ:

Кешіріңіз, беттің осы нұсқасын келесі тілдерде оқи аласыз: Американдық Ағылшын Тілі et Орыс Тілі.


Kudaibergenov Kanat Zhanzakovich (1)

(English) Kanat Kudaibergenov, Doctor of Science

(English) Adjunct Professor, Department of Economics/College of Social Sciences

Толығырақ:

Кешіріңіз, беттің осы нұсқасын келесі тілдерде оқи аласыз: Американдық Ағылшын Тілі et Орыс Тілі.


Kristopher White (5)

Кристофер Д. Уайт (on leave for Fall 2022)

(English) Associate Professor, Department of Public Administration/College of Social Sciences

Толығырақ:

Faculty Profile

  1. Kristopher D. White
  1. Associate Professor
  1. D. Geography, (2002)  University of Connecticut

MA      Geography, (1996)  University of Connecticut

BA       Geography, (1992)  Clark University

  1. Teaching Experience: Has been at KIMEP since 2004

Stephen F. Austin State University (Nacogoches, Texas) (2001-2004)

University of Connecticut (Storrs, Connecticut) (1998-2001)

  1. Classes taught at KIMEP:

Globalization and Diversity

Population and Environment

Human Geography

The Aral Sea Crisis: A Geographical Perspective

Political Geography

Ecology and Sustainable Development

Oil Geopolitics (Graduate seminar)

Oil and Gas Policy

Introduction to Environmental Studies

Digital Photography

Photojournalism

Natural Resource Management and Economics

Research Reading and Writing

  1. Research Interests:

Geography of Central Asia, Kazakhstan.  Regional economy, Aral Sea region, Aral Sea crisis and contemporary socio-economic development in Aral Sea region.   .

  1. Selected Recent Publications

White, K.D. and Micklin, P.  2021.  Ecological restoration and economic recovery in Kazakhstan’s Northern Aral Sea region.  Focus on Geography 64: doi: 10.21690/foge/2021.64.4f.

White, K.D.  2021.  Population, Development, and Environment in Kazakhstan.  In: McNicol, B. ed.  Sustainable Planet: Issues and Solutions for Our Environment’s Future.  Santa Barbara, CA: ABC-CLIO, pp. 29-37.

Micklin, P., Aladin, N.V., Chida, T., Boroffka, N., Plotnikov, I.S., Krivonogov, S., and White, K.  2020.  The Aral Sea: A story of devastation and partial recovery of a large lake. In: Mischke, S. ed.  Large Asian Lakes in a Changing World: Natural State and Human Impact.  Switzerland AG: Springer Nature, pp. 109-141.

White, K.D.  2019.  Environmental Issues in Kazakhstan.  In: Farazmand, A. ed.  Global Encyclopedia of Public Administration, Public Policy, and Governance (Switzerland: Springer Nature).

White, K.D.  2019.  Visualizing the languages of nature, society, power and politics in contemporary Kazakhstan.  In: Brunn, S.D and Kehrein, R. eds. Handbook of the Changing World Language Map (New York: Springer Nature).

White, K.D.  2018.  The snow leopard and cultural landscape in contemporary Kazakhstan.  Society and Animals 26: 1-23.

Koch, N.  and White, K.  2016.  Cowboys, gangsters, and rural bumpkins: Constructing the ‘other’ in Kazakhstan’s ‘Texas.’  In: Laruelle, M. ed.  Kazakhstan in the Making: Legitimacy, Symbols, and Social Changes.  Lanham: Lexington Books, pp. 181-207.

White, K.D.  2016.  Kazakhstan’s Northern Aral Sea today: Partial ecosystem restoration and economic recovery.  In: Freedman, E. and Neuzil, M. eds. Environmental Crises in Central Asia: From steppes to seas, from deserts to glaciers.  London and New York: Routledge, pp. 129-140.

White, K.D.  2014.  Nature and Economy in the Aral Sea Basin.  In: Micklin, P., Aladin, N., and Plotnikov, I. eds. The Aral Sea: The devastation and partial rehabilitation of a great lake.  Berlin Heidelberg: Springer-Verlag, pp. 301-335.

White, K.D.  2013.  A geographical perspective on the Aral Sea crisis: Three interpretations of an image.  Bulletin of Geography Socio-economic Series 21: 125-132.

White, K.D.  2013.  Nature-Society Linkages in the Aral Sea Region.  Journal of Eurasian Studies 4(1): 18-33.


Nurtayeva_Aliya (8)

(English) Aliya Nurtaeva, Ph. D. in Chemistry

(English) Adjunct Professor, Department of Public Administration/College of Social Sciences

Толығырақ:

Кешіріңіз, беттің осы нұсқасын келесі тілдерде оқи аласыз: Американдық Ағылшын Тілі et Орыс Тілі.


Nurseit Niyazbekov (2)

(English) Nurseit Niyazbekov, Ph. D. Politics

(English) Assistant Professor, Department of International Relations and Regional Studies/College of Social Sciences

Толығырақ:

Кешіріңіз, беттің осы нұсқасын келесі тілдерде оқи аласыз: Американдық Ағылшын Тілі et Орыс Тілі.


Nadeem Naqvi (4)

(English) Nadeem Naqvi, Ph. D.

(English) Professor, Department of Economics/College of Social Sciences, College of Social Sciences

Толығырақ:

Кешіріңіз, беттің осы нұсқасын келесі тілдерде оқи аласыз: Американдық Ағылшын Тілі et Орыс Тілі.


passportsize

(English) Gerald Pech, Doctorate of Economics

(English) Associate Professor, Department of Economics/College of Social Sciences
Dean, College of Social Sciences

Толығырақ:

Кешіріңіз, беттің осы нұсқасын келесі тілдерде оқи аласыз: Американдық Ағылшын Тілі et Орыс Тілі.


Francis Amagoh (2)

(English) Francis Amagoh, Ph. D. in Public Policy and Administration

(English) Professor, Department of Public Administration/College of Social Sciences

Толығырақ:

Кешіріңіз, беттің осы нұсқасын келесі тілдерде оқи аласыз: Американдық Ағылшын Тілі et Орыс Тілі.


Nygmet Ibadildin (2)

(English) Nygmet Ibadildin, Ph. D. in Political Science and International Relations

(English) Chair of the Department of International Relations and Regional Studies, Department of International Relations and Regional Studies/College of Social Sciences

Толығырақ:

Кешіріңіз, беттің осы нұсқасын келесі тілдерде оқи аласыз: Американдық Ағылшын Тілі et Орыс Тілі.


Sholpan1

(English) Sholpan Kozhamkulova, Ph.D.

(English) Assistant Professor and Chair, Department of Media and Communications/College of Social Sciences

Толығырақ:

Кешіріңіз, беттің осы нұсқасын келесі тілдерде оқи аласыз: Американдық Ағылшын Тілі et Орыс Тілі.


Saltanat

(English) Saltanat Kazhimuratova, M.A. in International Journalism

(English) Senior Lecturer, Department of Media and Communications, College of Social Sciences

Толығырақ:

Кешіріңіз, беттің осы нұсқасын келесі тілдерде оқи аласыз: Американдық Ағылшын Тілі et Орыс Тілі.


Alma Kudebayeva (4)

Алма Кудебаева

(English) Assistant Professor, Department of Economics/College of Social Sciences

Толығырақ:

Старший преподаватель-адъюнкт

Образование:

PhD, Университет Манчестера, Англия, 2015; Кандидат наук, Казахский национальный университет им. Аль-Фараби, 2000 г.

Биография:

Алма Кудебаева работает в КИМЭП с 2004 года. Ранее занимала должность заместителя декана факультета экономики и бизнеса, КазНУ (Казахстан), а также работала адъюнкт-доцентом в Международной академии бизнеса. В период с сентября 2003 г. по март 2004 г. по стипендии Фулбрайта участвовала в научно-исследовательской программе в Университете Индианы, США.

Помимо научно-педагогической деятельности предоставляет консультации и проводит исследования для Всемирного банка и ПРООН в Казахстане.

Преподаваемые в КИМЭП предметы:

Экономика Казахстана, Эконометрия, Введение в экономику, Введение в микроэкономику, Введение в макроэкономику, математические методы для бизнеса и социальных наук.

Научно-исследовательские интересы:

Экономический рост, бедность, неравенство.

Избранные публикации:

Electronic study guide on microeconomics, CD, KazGU 1999, 2000

Microeconomics. Methodical handbook, Publ, KazGu, 2001

Microeconomics. Multiple-choice questions, Publ, KazGu, 2001

Macroeconomics: methodical handbook, Publ, KazGu, 2001

Macroeconomics. Multiple-choice questions, Publ, KazGu, 2001

Economic Growth and Human Development, Publ, Central Asia Journal № 2, 2001

Application of CGEM for forecasting of macroeconomic indicators. Publ, II International Scientific-Practical Conference “Business and Education: vector of development” Алматы. 2002

Interrelationship  of economic growth and human development in Central Asia, Publ, Scientific-Theoretical Confernce of Young Scientists. Almaty, 2002.

Microeconomics. Methodical handbook, Publ, KazGU, 2002

Kazakhstan: Analysis of Trade and Investment Policy. Reading book of TASIS project (EDKZ9902) Ch#7, Publ, Astana-Almaty, 2002

Economic Growth and Poverty: Regional Profile, Publ, III International Scientific-Practical Conference in Honour of the 15th Anniversary of the International Academy of Business. Almaty 2003

Economic Growth and Poverty of the regions of Kazakhstan, Publ, Al-Pari. Economics journal #3-4, 2003

Economic growth and inequality in Kazakhstan, Publ, Materials of II International Congress Caucasus and Central Asia in the globalization Progress

Контактная информация:

Тел.: +7(727) 270-42-63, внут. 3046

Офис: 229/Зд. Валиханова

E-Mail: almak@kimep.kz


Eldar Madumarov (1)

(English) Eldar Madumarov, Doctorate in Economics

(English) Chair, Department of Economics/College of Social Sciences

Толығырақ:

Кешіріңіз, беттің осы нұсқасын келесі тілдерде оқи аласыз: Американдық Ағылшын Тілі et Орыс Тілі.


Kabdiyeva Aliya (2)

(English) Aliya Kabdiyeva, MPhil

(English) Adjunct Assistant Professor, Department of Public Administration/College of Social Sciences

Толығырақ:

Кешіріңіз, беттің осы нұсқасын келесі тілдерде оқи аласыз: Американдық Ағылшын Тілі et Орыс Тілі.


no-photo

(English) Saule Emrich-Bakenova, Ph.D. in Public Policy

(English) Associate Professor, Department of Public Administration/College of Social Sciences

Толығырақ:

Кешіріңіз, беттің осы нұсқасын келесі тілдерде оқи аласыз: Американдық Ағылшын Тілі et Орыс Тілі.


Azhar Baisakalova (2)

(English) Azhar Baisakalova, Ph. D.

(English) DBA, Adjunct
Assistant Professor, Department of Public Administration/College of Social Sciences

Толығырақ:

Кешіріңіз, беттің осы нұсқасын келесі тілдерде оқи аласыз: Американдық Ағылшын Тілі et Орыс Тілі.


Gulnara Dadabayeva (1)

(English) Gulnara Dadabayeva

(English) Associate Professor, Department of International Relations and Regional Studies
Phone: 270-42-79, 270-42-88 ext. 3077
Office:129 /ac
E-Mail: dgulnara@kimep.kz

Толығырақ:

Кешіріңіз, беттің осы нұсқасын келесі тілдерде оқи аласыз: Американдық Ағылшын Тілі et Орыс Тілі.


Aigul Adibayeva (2)

(English) Aigul Adibayeva

(English) Associate Dean, College of Social Sciences
Candidate of Science
Phone: 270-42-79, 270-42-88 ext. 3275
Office: 130/ac
E-Mail: aigula@kimep.kz

Толығырақ:

Кешіріңіз, беттің осы нұсқасын келесі тілдерде оқи аласыз: Американдық Ағылшын Тілі et Орыс Тілі.


Nargis Kassenova (3)

Наргис Касенова (on leave for AY 2022-23)

(English) Ph.D., Associate Professor

Толығырақ:

Кешіріңіз, беттің осы нұсқасын келесі тілдерде оқи аласыз: Американдық Ағылшын Тілі et Орыс Тілі.