evision-corporate-image
Instagram WhatsApp Telegram Instagram

Юлия Фролова, PhD

yuliya frolova (1)

Имя:

Д-р Юлия Витальевна Фролова, DBA, CMA

Должность:

  • Заведующая Кафедрой Менеджмента и Маркетинга

Образование:

  • Доктор Делового Администрирования (DBA, основная специальность: Менеджмент, неосновная специальность: Бухгалтерский Учет, дополнительная неосновная специальность: Деловое Законодательство), Университет КИМЭП, 2010 г.
  • Магистр Делового Администрирования (MBA, основная специальность: Бухгалтерский Учет и Финансы), Университет КИМЭП, 2004 г.
  • Бакалавр в области Бухгалтерского Учета и Делового Администрирования (BSC, основная специальность: Бухгалтерский Учет), Университет КИМЭП, 2003 г.

Бухгалтерские сертификаты:

  • Certified Management Accountant (CMA), USA, 2011
  • Профессиональный Бухгалтер, Россия, 2011
  • Сертифицированный Практикующий Бухгалтер (САР), Казахстан, 2004

Педагогические сертификаты:

  • Сертификаты об участии и окончании серии семинаров, круглых столов, и форумов выдынные в 2013 г. центром развития ППС Университета Северного Колорадо (США).
  • Сертификат об окончании с отличием двух семинаров Программы по Развитию Профессорско-Преподавательского Состава в 2010 г. и 2011 г. выданный Американскими Советами по Международному Образованию, Университетом Fairfield (США), и US-CAEF.

Опыт работы:

  • С января 2016 г. по настоящее время: Заведующая Кафедрой Менеджмента и Маркетинга, Факультет Бизнеса им. Бэнга, Университет КИМЭП
  • С ноября 2010 г. по январь 2016: Ассистант-Профессор по Менеджменту и Бухгалтерскому Учету, Факультет Бизнеса им. Бэнга, Университет КИМЭП
  • С августа 2013 г. по декабрь 2013 г.: Приглашенный Ассистант-Профессор по Менеджменту и Бухгалтерскому Учету, Факультет Бизнеса им. Монфорта, Университет Северного Колорадо
  • С августа 2005 г. по ноябрь 2010 г.: Преподаватель по Бухгалтерскому Учету, Факультет Бизнеса им. Бэнга, Университет КИМЭП
  • С мая 2004 г. по август 2005 г.: Директор по Бюджету и Преподаватель по Бухгалтерскому Учету, Факультет Непрерывного Образования (в настоящее время: Центр Знаний Руководителя), Университет КИМЭП
  • С мая 2003 г. по май 2004 г.: Главный Бухгалтер ТОО “Golden Eagle Services”

Перечень преподаваемых предметов в Университете КИМЭП:

  • На программе «Магистр Финансов с Подготовкой к CFA»:
    • Финансовая Отчетность и Анализ
  •  На программе «Магистр Делового Администрирования»:
    • Финансовая Отчетность и Контроль Менеджмента
    • Анализ Финансовой Отчетности
    • Организационное Поведение и Лидерская Этика
    • Деловое Общение
  • На программе «Бакалавр Менеджмета» и «Бакалавр Бухгалтерского Учета и Аудита»:
    • Отдельные Темы в Менеджменте: Менеджмент Организаций
    • Организационное Поведение
    • Лидерство и Мотивация
    • Принятие Решений
    • Управление Эффективностью Выполнения Работы
    • Ситуационные Задачи в Менеджменте
    • Финансовый Учет (начинающий уровень)1
    • Финансовый Учет (начинающий уровень) 2
    • Финансовый Учет (продолжающий уровень) 1
    • Финансовый Учет (продолжающий уровень) 2
    • Управленческий Учет 1
    • Управленческий Учет 2

Публикации и Участие в Конференциях:

  • Frolova, Y. (in co-authorship). (2015). Accounting Disclosures on Fair Value Valuations: The Material Misstatement Threats Facing Board of Directors in Kazakhstan. AFBE Journal, 8(2): 90-107. (ISSN: 2071-7873. Listed in CABELLS Directory.)
  • Frolova, Y. (2015). An Exploratory Comparison of Personal Values of Young People in Kazakhstan and the USA. Bulletin of Turan University, 2(66): 272 – 277 (In 2015, the Journal is in the list of scientific publications recommended by the Ministry of Education and Science of the Republic of Kazakhstan. ISBN 1562-2959).
  • Frolova, Y. (2015). What Job Will Bring Satisfaction for Young People in Developed Economy with Individualistic Culture and in Developing Economy with Collectivistic Culture? An Exploratory Comparative Analysis. Proceedings from XII KIMEP International Research Conference (KIRC-2015), Almaty, Kazakhstan, April 3-4, 2015.
  • Frolova, Y. (2014). What Job Will Bring Satisfaction? An Analysis Based on Responses of Students Studying Business in Kazakhstan. Eurasian Journal of Business and Management, 2(2), 2014, 25-49. DOI: 10.15604/ejbm.2014.02.02.00x (Listed in CABELLS Directory.)
  • Frolova, Y. (2014). Work-Related Ethical Perceptions and Choices of Students Studying Business in Kazakhstan and in the USA: An Exploratory Comparative Analysis. Bulletin of Turan University. (In 2014, the Journal is in the list of scientific publications recommended by the Ministry of Education and Science of the Republic of Kazakhstan. ISBN 1562-2959). Accepted for publication, forthcoming
  • Frolova, Y. (in co-authorship). (2014). The Influence of Emotional Intelligence on the Adjustment and Performance of Exchange Students. 2nd International Interdisciplinary Business-Economics Advancement Conference, Istanbul, Turkey, July 16-19, 2014.
  • Frolova, Y. (2014). An Exploratory Comparison of Attitude-Based Leadership Styles of Young People in the United States of America and in Kazakhstan. AFBE Journal, 7(1): 62-77. (ISSN: 2071-7873. Listed in CABELLS Directory.)
  • Frolova, Y. (2014). Student Contributions to the Teaching of Ethics in Business Classes. In K. Nantz (Ed.), Business Education in Central Asia: Best Practices in Integrative Study and Teaching (pp. 43 – 52). North Charleston, South Carolina: U.S. Central Asia Education Foundation.
  • Frolova, Y. (2014). The Instructional Value of Case Studies Written for Students in Central Asian Universities. In K. Nantz (Ed.), Business Education in Central Asia: Best Practices in Integrative Study and Teaching (pp. 121 – 130). North Charleston, South Carolina: U.S. Central Asia Education Foundation.
  • Frolova, Y. (2014). The Benefits of Student Participation in the Grading of Group Presentations. In K. Nantz (Ed.), Business Education in Central Asia: Best Practices in Integrative Study and Teaching (pp. 187 – 194). North Charleston, South Carolina: U.S. Central Asia Education Foundation.
  • Frolova, Y. (2014). The Importance of Seeking Student Input To Improve Teaching Methods. In K. Nantz (Ed.), Business Education in Central Asia: Best Practices in Integrative Study and Teaching (pp. 195 – 206). North Charleston, South Carolina: U.S. Central Asia Education Foundation.
  • Frolova, Y. (in co-authorship). (2013). An Exploratory Study on Measuring the Level of Emotional Intelligence of Young People Studying Business in USA.  Proceedings from the 1st Human and Social Sciences at the Common Conference (HASSACC-2013), Slovak Republic, November 18-22: 113-118.
  • Frolova, Y. (in co-authorship). (2013). The Reliable Relevance of Bank Financial Statements in Kazakhstan: The Fair Value Challenge for Auditors. AFBE Journal, 6(2): 122-139. (ISSN: 2071-7873. Listed in CABELLS Directory.)
  • Frolova, Y. (2013). An Exploratory Study of Prevailing Leadership Styles of Kazakhstan Students Majoring in Management and Students Majoring in Accounting. KAFU (Kazakh-American Free University) Academic Journal, 1, 66 – 70.
  • Frolova, Y. (in co-authorship). (2013). Evidence of Psychological Traps Presence in Financial Reporting. Journal of Economy, Business and Financing, 1/2013, 1-7. (ISSN: 1339-3723. Publisher: Thomson Ltd., Zilina, Slovakia.)
  • Frolova, Y. (in co-authorship). (2013). Accounting for Good Governance: The Fair Value Challenge. Corporate Governance, 13(3), 199-219. (ISSN: 1472-0701. Publisher: Emerald Group Publishing Limited, Bingley, United Kingdom.)
  • Frolova, Y. (in co-authorship). (2013). The Hierarchical Civil Servant, Administrative Theory & Praxis, 35(2), 199-219. (ISSN: 1084-1806. Publisher: M.E. Sharper, Armonk NY, USA.)
  • Frolova, Y. (2013). An Insight into Attitude-Based Leadership Styles of Young People in Kazakhstan: A BSC Perspective.  AFBE Journal, 6(1): 74-87. (ISSN: 2071-7873. Listed in CABELLS Directory.)
  • Frolova, Y. (2013). An Inquiry of Personal Values of Business Students in Kazakhstan. Asian Journal of Business and Management Sciences, 2(12): 13-30. (ISSN: 2047-2528. Listed in CABELLS Directory and GALE CENGAGE Learning.)
  • Frolova, Y. (in co-authorship). (2013). Managerial Ethics Research: Issues for Accounting in Kazakhstan. International Academy of Business and Economics (IABE) Conference, Bangkok, Thailand, June 15-17, 2013.
  • Frolova, Y. (in co-authorship). (2013). Kazakhstani Business Student Work-Related Ethical Perceptions and Choices: An Exploratory Analysis.  Proceedings from X KIMEP International Research Conference (KIRC-2013), Almaty, Kazakhstan, April 4-6, 2013.
  • Frolova, Y. (in co-authorship). (2012). Positive Organizational Behavior: Its Relevance and Transferability to Kazakhstan.  KAFU (Kazakh-American Free University) Academic Journal, 3, 188 – 191. (In 2012, the Journal was in the list of scientific publications recommended by the Ministry of Education and Science of the Republic of Kazakhstan.)
  • Frolova, Y. (in co-authorship). (2012). Positive Organizational Behavior: It’s Application to Kazakhstan. KAFU (Kazakh-American Free University) Academic Journal, 3, 198 – 201. (In 2012, the Journal was in the list of scientific publications recommended by the Ministry of Education and Science of the Republic of Kazakhstan.)
  • Frolova, Y. (in co-authorship). (2012). An Exploratory Analysis of Business Student Perception of Ethics: A B.Sc. Perspective. Bulletin of UIB (University of International Business), 4(26): 120 – 122. (In 2012, the Journal was in the list of scientific publications recommended by the Ministry of Education and Science of the Republic of Kazakhstan.)
  • Frolova, Y. (in co-authorship). (2012). An Epistemological Challenge of Psychological Traps Presence in Financial Reporting.  Proceedings from the 1st Virtual International Conference on Advanced Research in Scientific Areas (ARSA-2012), Slovakia, December 3-7: 67-71.
  • Frolova, Y. (in co-authorship). (2012). An Epistemological Challenge for Fair Value Accounting: The Classification of Financial Instruments for the Purpose of the Fair Value Estimation by Kazakhstan’s Banking Industry. Proceedings from IX KIMEP International Research Conference (KIRC-2012), Almaty, Kazakhstan, April 19-21: 19-24.
  • Dixon, J. (in co-authorship). (2011). Existential Poverty: Welfare Dependency, Learned Helplessness and Psychological Capital. Poverty & Public Policy, 3(2), DOI: 10.2202/1944-2858.1158. (Online ISSN: 1944-2858. Wiley Online Library.)
  • Frolova, Y. (in co-authorship). (2010). An Exploratory Study of Some Possible Attitudinal and Cultural Antecedents of Accounting Fraud Risk in Kazakhstan. Proceedings from VII KIMEP International Research Conference (KIRK-2010), Almaty, Kazakhstan.
  • Frolova Y. (in co-authorship).(2007).  A Regression Analysis of Kazakhstan’s Pension Funds. Caspian Digest, May.
  • Frolova Y. (in co-authorship). (2006). Accounting: Kazakh Needs for IAS. Business Leadership in Central Asia, H. Gaggiotti (Ed), Almaty, Kazakhstan: Caspian Academic Press.

Контактная Информация:

  • Офис: №321/Достык
  • Телефон: +7(727)270-44-40, вн. 2060
  • Эл. Почта: frolova@kimep.kz